Het begin - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Wilma en Ineke - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Wilma en Ineke - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Ineke

02 September 2016 | Oeganda, Moroto

Woensdagavond reizen we naar Amsterdam om daar in Ibis te overnachten. Florence haar zoon komt nog even een uurtje langs om wat mee te geven voor zijn moeder en vertelt enthousiaste verhalen over zijn bezigheden in Karamoja, waar hij net van terug is gekomen.
Donderdagmorgen wurmen we ons in een overvolle shuttle, die ons naar Schiphol brengt. Een gezellige chauffeur houdt de moed erin door met allerlei grappen en grollen ons een leuke rit aan te praten, waardoor die paar minuten tussen opgestapelde koffers staan, niet meer zo erg is.
Ook op Schiphol nog een uur in de rij, maar onze koffers zijn precies 23 kilo en wij kunnen dan eindelijk aan ons heerlijk ontbijtje beginnen. Al met al gaat de tijd best snel. De vlucht begint met twee keer een vertraging. Eerst is er een schroef los in het laadruim en als we bij de startbaan staan, moeten we wachten op de technische dienst, omdat de airco het niet goed doet. Uiteindelijk gaan we in vliegende vaart richting Rwanda voor de tussenstop van een uur. De tijd wordt ingehaald. We genieten van prachtige uitzichten en de spectaculaire bliksem in de onweerswolken onder ons.

In Kampala gaat alles ook snel en zijn onze koffers er als eerste uit!
Florence verwelkomt ons, ze is net hersteld van Malaria en griep. Ze praat nog verschrikkelijk verkouden.
Uiteindelijk moeten we nog een uur reizen en komen om half een in ons gastenhuis aan, waar we een half uurtje later al onder de lakens liggen.

Vrijdagochtend hebben we een heerlijk ontbijtje buiten en kunnen gezellig bijkletsen. Florence krijgt opnieuw de IPad, die gebruiksklaar is gemaakt. Ineke helpt haar om alles aan de praat te krijgen, zodat ze naar hartenlust kan aaien vanaf vandaag.
Ambrose, de zoon van de eigenaresse van het gastenhuis, rijdt ons naar de stad, want het verbaast ons niet dat haar auto kapot in de garage staat. Nadat we onze euro’s hebben gewisseld voor stapels shillings, regelen we weer de nodige GB’s op onze mobieltjes en dongel, zodat we hopelijk overal bereik hebben.
We vinden een leuk terrasje waar we zo van een buffet mee kunnen eten en lekker buiten in de schaduw kunnen zitten.
Na een bezoekje aan de supermarkt, gaan we zelfs file-loos naar huis, genietend van alle Afrikaanse taferelen onderweg.
Florence en Ineke bezoeken de massagesalon, terwijl hier hard gewerkt wordt aan ons diner. Toen we de slager zo’n grote vis zagen slachten, kregen we daar wel zin in, dus die komt hier straks op tafel. Ineke komt gescrubd terug, behalve de massageolie, was er gratis het lokale zand bij!
Als alles volgens plan verloopt (en dat weet je hier nooit), vertrekken we morgen met een andere overheidsauto naar Mbale, de tussenstop naar Moroto.

• 02 September 2016 - 17:27

Edwin:

Mooi te lezen dat jullie daar veilig zijn aangekomen , en dat het vanaf nu ook voorspoedig blijft gaan. En ja die auto...Doe Florence de hartelijke groeten. En geniet van jullie tijd in Uganda.Laat het water maar stromen ;).
    Groet, Edwin

• 02 September 2016 - 17:31

Elise:

Tjonge, een massage als start en verse vis:) Ik hoop dat de maaltijd straks lekker zal smaken! Liefs, Elise

• 02 September 2016 - 17:42

Mariette:

Hoi dames, fijn dat jullie goed aangekomen zijn en al lekker hebben genoten van een ontbijtje in de zon. Heel fijn dat de ipad ondertussen wel werkt, hopelijk de mail nu ook ;)
    Goede reis voor morgen alvast!
    Lieve groetjes

• 02 September 2016 - 17:51

Henk:

Ik zie geen foto van Ineke waar ze geschubd uit de massagesalon komt. Hoe zit dat?

• 02 September 2016 - 18:25

Mineke:

Zo snel al een verslag met 17 mooie foto's, mijn complimenten! Verheug me op alles wat nog komen gaat.
    Groetjes,Mineke

• 02 September 2016 - 18:36

Marissa:

Fijn dat jullie goed in Oeganda aan zijn gekomen. En wat leuk om meteen zoveel foto's te zien.
    Hopelijk hebben jullie genoten van de maaltijd!
    Ik hoop dat jullie een goede tijd zullen hebben in oeganda.
    Groetjes

• 02 September 2016 - 21:03

Gera:

Wat een voortvarendheid allemaal.
    Fijn dat jullie al weer zo lekker op dreef zijn.
    Vis ontschubt, Ineke gescrubt, foto's gelukt.
    kan niet beter.
    Ik wens jullie een heerlijke tijd toe samen!
    liefs.

• 02 September 2016 - 21:46

Astrid:

Fijn zeg dat tot nu toe alles voorspoedig is verlopen- Hopelijk de reis ook. Komt me allemaal heel bekend voor :-). Fijne reis verder en lieve groet ook aan Florence. As xx

• 02 September 2016 - 22:13

Jan:

Is scrubben een soort zandstralen?

• 03 September 2016 - 13:57

Hetty:

Heerlijk zeg om het eerste verslag te kezen met de prachtige plaatjes. Ik zie uit naar het volgende verslag. Lieve groet aan Florence.

• 03 September 2016 - 16:37

Ineke:

Volgende verslag staat er vast weer een foto van mij tussen Henk. Die is dan van na het " zandstralen" .

• 03 September 2016 - 21:48

Doedina:

Hallo Dames..
    Wat weer een prachtig verhaal, Wilma ik wist niet dat de tijd zo snel ging, maar je was al vertrokken ha ha ha..
    Wat een heerlijk gevoel moet dat geven om lekker gemasseerd te worden en dat je zo kunt aan schuiven, en dan ook nog heerlijke verse vis gaat eten.....tjonge jonge wat een verwennerij ....ook die laptop voor Florence mooi hoor ,en kijk haar eens vrolijk zijn...en ik zie een foto met kleding in kampala , dat is dus gemaakt door de mensen van jullie project?? oke ik wens jullie heel veel plezier !!!dikke knuffffDoedina

• 04 September 2016 - 08:26

Eric En Krista:

Prachtig verhaal en de foto's zijn ook erg mooi! Goede reis vandaag en dikke knuffel voor jullie alle 3!!!