Een week nog - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Wilma en Ineke - WaarBenJij.nu Een week nog - Reisverslag uit Moroto, Oeganda van Wilma en Ineke - WaarBenJij.nu

Een week nog

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Ineke

23 Augustus 2016 | Oeganda, Moroto

Over een dikke week vertrekken Wilma en Ineke naar Oeganda. Ze bezoeken Florence in het arme gebied Karamoja. Florence is de coördinator van het project van de Andreas Manna Stichting in Oeganda. Ze is bezig met de bouw van een vakschool voor kansarme meisjes uit de omgeving. Er wordt harde gewerkt aan de bouw.
Ineke en Wilma bekijken de vorderingen van de bouw en zijn er om Florence te bemoedigen. Zij heeft 20 jaar in Nederland gewoond en gewerkt. Ze kent de westerse cultuur heel goed, als Oegandese die uit dit arme gebied komt. Florence is teruggegaan en heeft alle rijkdom achter zich gelaten om haar volk te helpen met de ontwikkeling van hun gebied.
De mensen zien reikhalzend uit naar de dag dat de school klaar is en hun dochters daar een vak kunnen leren. In dat verband zien ze ook uit naar de komst van Ineke en Wilma en er zullen zeker mooie ontmoetingen zijn met dit vriendelijke en gastvrije volk.
Als de verbinding goed is, wat niet altijd een garantie is daar, houden we het thuisfront op de hoogte houden via dit dagboek.

• 23 Augustus 2016 - 10:31

Elise:

Mooi dat jullie naar Florence kunnen gaan om haar te bemoedigen.
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en belevenissen!

• 23 Augustus 2016 - 15:12

Henk:

Leuk dat jullie gaan! Zou dat wel lukken zonder mij? We gaan het zien...;-)

• 23 Augustus 2016 - 18:43

Mariette:

Heel leuk! Gelukkig zien we jullie nog even voordat wij weer terugkomen uit Afrika ;)

• 23 Augustus 2016 - 20:20

Wilma En Ineke :

Je mag mee Henk, als je wilt :-)

• 24 Augustus 2016 - 08:19

Astrid:

Fijn dat jullie naar Florence gaan om haar te bemoedigen. En ondertussen heerlijk genieten van het mooie land en de aardige mensen :-).

Wilma en Ineke

Wilma en Ineke zijn in Oeganda voor een bezoek het project van de Andreas Manna Stichting in Karamoja. De project coördinator Florence Naduk bouwt een vakschool en gaat meisjes helpen met een vakopleiding. Zie www.andreasmanna.org